Mengapa...
Mengapa semua jadi begini...
Mengapa semuanya amat menyakitkan...
Mengapa...

Bila...
Sampai bila semua ini akan terjadi...
Bila semua ini akan berakhir...
Bila...

Bagaimana...
Bagaimana untuk menghilangkan semua rasa ini...
rasa sakit...
rasa pedih...
rasa terseksa...
Bagaimana...

Apakah...
Apakah ini...
Apakah ini yang perlu terjadi...
Apakah ini semua akan berakhir...

Hanya Tuhan saja yang mempunyai jawapan lengkap untuk semua ini... tapi sebagai manusia biasa... Aku juga mempunyai rasa ingin tahu... Mengapa aku yang harus lalui semua ini... Sampai bila aku akan menanggung semua rasa ini... Bagaimana cara untuk aku menghilangkan semua rasa ini... Apakah aku akan mendapat jawapan untuk kesemua persoalan ini... Seandai kalian tahu, tidak mudah untuk aku menanggung semua ini sendirian... Aku juga manusia biasa...

No comments: